Blogowanie, e-Marketing i PR, HOW TO, METODA, Social Media, Życie codziennie

Narzędzia służące do analizy grupy docelowej i planowania działań

Ustalenie odbiorcy informacji to punkt wyjścia w efektywnej komunikacji i e-marketingu. Współczesny człowiek bombardowany tysiącami komunikatów dziennie wrzucony w codzienny wir życia z domieszką szumu komunikacyjnego  to trudny cel dla twórcy skutecznego przekazu. W artykule Określanie grupy docelowej – strategia STP szczegółowo opisane zostały poszczególne elementy strategii wpływające na skuteczność komunikatu. Dziś przyjrzymy się narzędziom, które są na wyciągnięcie ręki oraz dzięki którym sami możemy poddać analizie naszą grupę docelową.

Facebook Audience Insights

Pozwala sprawdzić zainteresowania i polubione strony dowolnej grupy docelowej korzystając z bazy wszystkich użytkowników facebooka. Facebook Audience Insights jest narzędziem mającym na celu pomóc marketingowcom dowiedzieć się więcej o swoich docelowych odbiorcach. Możemy zdefiniować własną grupę odbiorców poprzez wprowadzenie danych demograficznych, zainteresowań, nawyków i innych informacji. Za pomocą tego narzędzia śledzimy trochę naszą grupę odbiorców. Dowiadujemy się jaka część z nich to mężczyźni, a jaką stanowią kobiety. Dane, z których korzysta facebook to informacje zgłaszane samodzielnie przez pełnoletnich użytkowników. Kolejną rzeczą jaką obserwujemy to aktywność i klikalność naszych użytkowników. Widzimy też najpopularniejsze tematy dla wybranej lokalizacji, w jakim statusie związku pozostają nasi użytkownicy, a także gdzie pracują.

Google Adwords Display Planner

Jest bezpłatnym narzędzie Google. Służy do planowania kampanii remarketingowych i obserwacji stron, które odwiedzają użytkownicy grupy docelowej.  Propozycje kierowania obejmują słowa kluczowe, zainteresowania, tematy, miejsca docelowe witryny, aplikacje mobilne, filmy, dane demograficzne oraz remarketing. Fajną instrukcję jak korzystać z tego narzędzia znajdziecie tutaj.

Keyword.io

Pozwala sprawdzić słowa i kombinacje słów, które wpisują w wyszukiwarkę osoby szukające podobnych produktów lub usług do tych, które oferujemy. Narzędzie pomaga uzyskać listę kluczowych słów w celu tworzenia i ulepszania komunikatów kierowanych do grupy docelowej.

Typeform

Miłe dla oka narzędzie pozwalające tworzyć ankiety różnej maści, w tym na przykład potrzebne do bezpośredniego badania tego , co lubią nasi klienci, a więc pomagające badać grupę docelową.  Posiada wiele dobrych szablonów, ale też daje możliwość stworzenia ankiety od podstaw.

 MonsterInsights dla WordPressa

Narzędzie pozwala nam obserwować ruch na blogu. Po zainstalowaniu wtyczki pojawia się jako odrębna zakładka o nazwie Insights w bocznym panelu. Dzięki temu narzędziu widzimy porównanie ruchu na swojej stronie w formie wykresu. Widzimy jak ten ruch rozkładał się w skali miesiąca. Skąd ten ruch pochodził (np. bezpośrednie wejścia, wejścia z poziomu portali społecznościowych, przez kliknięcie linka na jakiejś stronie lub forum), które posty cieszą się największą poczytnością.

Instagram

Nie ignorowałabym też narzędzi biznesowych dostępnych na instagramie, które świetnie pozwalają nam wniknąć w gusta obserwujących. Przełączając się na konto firmowe widzimy liczbę wyświetleń, kliknięć danego zdjęcia. Możemy dzięki temu wywnioskować chociażby jak podejmować kolejne kroki publikując zdjęcia na tym portalu.

 

post stworzony we współpracy z punchbrand.eu

autorka

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *